Nogle gange kan hvidevareservice tale en et øre af!

19 januar 2021
Anders Lundtang Hansen

Det er så skideirriterende, når ens vaskemaskine, opmaskemaskine, fryser eller anden hård hvidevare pludselig ikke virker derhjemme!

Man har jo lidt brug for de her maskiner, om man har betalt dem fuldt ud, eller man har købt dem på afbetaling.

Der var jo en lang periode, hvor man fungerede fint uden den slags, men med tiden kunne man godt se, at man var bagud på point i forhold til, hvordan andre levede, og som ens familie voksede, så blev der bare brug for de her maskiner.

Og nu kan man sådan set ikke forestille sig et liv uden dem!

Men nu er en af maskinerne måske stået mere eller mindre af, så du har tilkaldt hvidevareservice i Kerteminde, hvor du af god grund skal bruge hjælpen i, og du er da også lykkelig, når hjælpen dukker op.

Men så kommer der en anden form for irritation frem.

Man oplever næsten tinnitus og susen for ørene

For man havde svært ved at forklare over telefonen til fabrikken eller butikken, man købte maskinen i, hvad der egentlig var galt, man kunne kun forklare symptomerne.

Men heldigvis har de sendt en reparatør ud, der kan konstatere, at man kan fikse problemet på stedet med det rette værktøj og en time eller tos arbejdstid.

Og du vil da gerne lige høre, hvad der skal ske, og hvad der egentlig var galt med maskinen.

Men før du har set dig om, er du indlagt til at høre om både reparatørens livshistorie og turen ud til dig i detaljer – og hvad han egentlig laver i sin fritid.

Du havde bare lige et par spørgsmål til maskinens funktion og mangel på samme, hvorefter du ville videre til noget hjemmearbejde, men nu er du som taget som gidsel i dit eget hjem.

Du føler ikke, du kan affeje vedkommende, for så får du måske dårlig service, men du kan heller ikke overskue at høre på flere “ligegyldigheder”.

Du sidder i saksen.

Flere Nyheder